Givenchy and his Muse

By Renata - апреля 09, 2018


On 10th of March the legendary designer, the classicist of fashion who gave the world an immense number of beautiful gowns that became the definition of French chic, Hubert de Givenchy passed away. He was also known for movie costume design including movies with Audrey Hepburn – his muse and friend.
The beautiful friendship between the designer and actress started when filming Sabrina – the film needed couture gowns. Initially, the choice fell on Balenciaga, but at that particular moment he was occupied by working on his new collection, hence Audrey decided to turn to Givenchy. He was also busy with his collection and was waiting for another Hepburn to visit him – Katharine; however, Audrey managed to convince and charm Givenchy and, therefore, he agreed to cooperate.
Who could imagine that this meeting would mark a beginning for a whole new Givenchy and Hepburn epoch. After costumes for Sabrina followed "Funny Face", "Charade", "How to Steal a Million" and, of course, "Breakfast at Tiffany's" with its legendary back dress. Hubert didn't only create the dress, he also picked complementing accessories that would suit Audrey. The result was a great look that became a part of fashion and cinema history.
Audrey was wearing Givenchy clothes not only on screen but off screen as well. She accepted her Oscar in 1953 and was married for the second time in Givenchy dresses. In addition, she appeared in a Vogue photoshoot where the whole material was dedicated to her friendship with the couturier. At the forefront of Givenchy's creations were sophistication, elegance, charm and harmony – Audrey was the epitome of these traits. She had that unique spirit that had been always inspiring to Givenchy: "There's her heart in every collection, everything is connected to Audrey from sketch to model."
Their pairing was a fashion cure for the post war world. Fragile and delicate Audrey, with her big deer eyes framed by gorgeous thick brows and elegant style, made everyone fall in love with her. Moreover, she fuelled the wish to shake off the weight of war time in women and finally feel feminine again.
Givenchy left an incredible heritage behind. He taught people how to treasure simplicity and elegance, which we're really lacking in days of scandal. His passing marked the end of a whole era, since he was a part of the legendary generation of French designers who had been at the origin of haute couture, those people who were inspired by women and inspired them in return by making sophisticated outfits and dresses and inspiring them for new fashion feats. Hubert de Givenchy and his muse Audrey Hepburn will forever remain fashion icons who embodied grace and elegance.



10 марта из жизни ушел именитый французский модельер Юбер де Живанши, классик моды, подаривший миру огромное количество потрясающих нарядов, ставших определением французского шика. Он также был известен костюмами для фильмов, среди которых много картин с участием Одри Хепберн — его музы и близкой подруги.
Прекрасная дружба Живанши и Хепберн началась со съемок фильма «Сабрина» — фильму требовались кутюрные наряды. Сначала выбор пал на классика эпохи Кристобаля Баленсиагу, но в тот момент он был сильно занят подготовкой новой коллекции, поэтому Одри обратилась к Юберу де Живанши. Модельер был тоже ужасно занят и ждал в гости совершенно другую Хепберн —  Кэтрин, но Одри удалось очаровать и уговорить Живанши, так что он согласился на сотрудничество.
Кто бы мог подумать, что эта встреча станет началом целой модной эпохи Живанши и Хепберн? После нарядов в «Сабрине» последовали «Забавная мордашка», «Шарада», «Как украсть миллион» и, конечно же, «Завтрак у Тиффани» с легендарным черным платьем. Юбер не только создал прославленное платье, но и подобрал дополняющие наряд аксессуары, выбрав исключительно то, что подошло бы Хепберн. В результате получился легендарный образ, который вошел в историю моды и кино.
Одри носила одежду от Живанши не только на экране, но и в жизни. В платьях от кутюрье она получала «Оскар» в 1953 году, выходила второй раз замуж и снималась для разворота Vogue, где целый материал был посвящен их дружбе. В работах Живанши всегда во главе оставались утончённость, элегантность, обаяние и гармоничность — Одри Хепберн была воплощением и олицетворением всех этих качеств. В ней был тот уникальный дух, который постоянно вдохновлял Живанши: «В каждой коллекции её сердце, все от эскиза до модели связано с Одри».

Их тандем стал идеальным модным лекарством для поствоенного мира. Хрупкая и нежная Одри с ее огромными оленьими глазами, обрамленными роскошными бровями, и элегантным стилем влюбила в себя миллионы людей, а в женщинах пробудила желание сбросить с себя тяжесть военного прошлого и наконец-то почувствовать себя женственными.
Живанши оставил после себя невероятное наследие. Он научил людей любить и ценить простоту и элегантность, которых, в нашу эпоху эпатажа и скандальности, нам порой так сильно не хватает. С ним ушла целая эпоха, ведь Юбер принадлежал к легендарному поколению французских модельеров, стоявших у истоков высокой моды, — тех, кто вдохновлялся женщинами и одаривал вдохновением их в ответ, создавал изысканные наряды и платья, тем самым воодушевляя их на новые модные (и не только) подвиги. Юбер де Живанши и его муза Одри Хепберн навсегда останутся модными иконами, олицетворяющими шик, изящество и элегантность.

оригинал: cosmo.ru

  • Share:

You Might Also Like

0 коммент.

Thank you for all your comments!